vineri, 20 august 2010

118 km de autosugestii

Poate ca un drum Baia-Mare - Bucuresti poate fi obositor si nici autosugestia nu este ceva extraordinar de nou.... insa puse cap la cap si compbinate cu un spirit explorator ar putea iesi ceva.

Fac hipnoza de multi ani (prin natura meseriei mele) si multumesc lui Dumnezeu! exista o multitudine de lucruri de experimentat pe acest taram.... pe mine intai, desigur. Imi place sa verific daca o anumita locatie favorizeaza sau nu o anumita sugestie, daca in combinatie cu un sunet merge altfel sau vad ce se intampla daca mai pun de exemplu si o inregistrare care modifica tipul undelor cerebrale in gama, alpha, theta sau delta, ori sa verific efectul modificarii tonalitatii interioare cu care imi rostesc fraza... sau chiar sa schimb cuvinte si expresii care creeaza atitudini si stari diferite ...


Asadar eram la volan pe autostrada. Ora 1 noaptea... intuneric, monoton, plictiseala, oboseala. Trebuia sa "rontai" mental ceva care sa ma tina in priza si micile experimente sunt intotdeauna binevenite in astfel de ocazii. Imi propusesem de vreo doua luni sa manac la ore fixe insa nu imi atinsesem inca obiectivul si am ales sa vad ce pot face chiar atunci, in noapte, in legatura cu asta. Am ales fraza: "Manac doar la ore fixe. Aceasta sugestie preia comanda asupra mea pentru totdeauna". (simplu... chiar banal, nu? ...desi e posibil ca nu pentru toata lumea sa fie potrivita aceasta fraza). Am rostit-o in minte rar pret de vreo 10 km (eram cu 140km/h... faceti voi un calcul). Apoi am uitat de ea si m-am luat cu altele.. am revenit si mi-am spus din nou fraza ... si tot asa pana am ajuns in Bucuresti.

Nu m-ai manac intre mese de atunci! Dupa ce spusesem de vreo 30-40 de ori sugestia, se formase deja in minte imaginea eliberarii intervalelor dintre mese de preocuparea mancarii si puteam imagina cu usurinta modul in care refuzam mancarea daca nu era inca ora mesei. Este important de stiut ca nu am intentionat sa vizualizez nimic! Am folosit doar fraza de mai sus iar imaginile s-au format singure, mi le-a oferit cu darnicie dragul meu inconstient. Am simtit treptat cum aceasta sugestie devine a mea (la inceput suna foarte strain) si cum dupa un anumit timp parca se distribuie la nivelul corpului ca regula ... ca si cum trupul meu in fiecare participa a lui aprobase noul comportament in totalitate.

Eu stiu inca cel putin vreo 4-5 tehnici prin care poti obtine acelasi rezultat. Insa nu uitati de lucrurile simple si aveti incredere in ele. Daca o tehnica este complicata nu este neaparat si eficienta (de fapt daca vi se pare complicata sigur nu va functiona pentru ca inainte de a va acomoda cu schimbarea trebuie sa va acomodati cu exercitiul).

Asadar aveti incredere in tehnicile simple si folositi momentele de plictiseala pentru a experimenta!

Borza Raluca
Psihoterapeut

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

opiniile sau intrebarile despre postari sunt binevenite!